Page 151 - Uvahy o podnikani
P. 151

musíme počúvať a prispôsobovať výrobky, služby a procesy
          jeho predstavám. Na druhej strane ho však počúvať nesmie-
          me. Keby sa Steve Jobs pred piatimi rokmi pýtal ľudí, ako
          si predstavujú iPhone alebo iPad, dnes by sme možno stále
         ťukali do klasickej klávesnice.
         Neustála zmena a inovácie sú dôležité? Dôležitejšie sú veci,
          ktoré meniť netreba

             Okrem otázok typu čo meniť, čo sa má zmenou dosiah-
          nuť a ako zmenu vykonať, sú možno ešte dôležitejšie otázky,
         čo nemeniť, čo zachovať, čo je nemenné jadro nášho podni-
          kania, základné hodnoty a naša identita. Základom zmeny je
          konzervácia. Každú kľúčovú zmenu do nového stavu musí-
          me zafixovať, stabilizovať, dostať do podnikovej DNA. Mnohí
          najatí manažéri nastupujú do pozícií v podnikoch a predkla-
          dajú plány na veľké zmeny. Iba málo z nich sa pýta svojich
          predchodcov, čo funguje, čo je zásadné, aké sú „gény zakla-
          dateľa“, čo je skala, na ktorej treba stavať.

         Investujte do zamestnancov a ich spokojnosti, až kým
          prestanú úplne pracovať

             Hlavné je mať vo firme špičkových zamestnancov – pod-
          nikateľov a zlepšovateľov. Mať vo firme egocentrikov, príživ-
          níkov a ľudí, ktorí nevedia alebo nechcú a investovať do nich
          a usilovať sa o ich spokojnosť je najlepšia cesta ako zlikvi-
          dovať firmu. Sú firmy, kde sú pracovníci až takí spokojní,
          že sa im už ani nechce pracovať. Počas španielsko-americ-
          kej vojny v druhej polovici 19. storočia potreboval americ-
          ký prezident McKinley doručiť depešu vodcovi kubánskej
          povstaleckej armády Calixtemu Garciovi, ktorý sa skrýval
          na neznámom mieste v džungli pred španielskymi vojakmi.



                                   153
   146   147   148   149   150   151   152   153   154   155   156