Page 136 - Uvahy o podnikani
P. 136
Keď to treba splniť, tak máme problém a obchodníci ho musia
hasiť (to je tá druhá flexibilita). Toto všetko je operatíva, ktorá
ľudí obyčajne pohltí tak, že na strategické projekty a inovácie
nezostáva čas. Funguje to často tak, že „vývoj niečo vymyslí“
a potom nadáva obchodníkom, že to nevedia predať. Mohol
by som pokračovať spormi medzi rôznymi oddeleniami (slo-
veso oddeľovať je príznačné) a rozkrádaním, ktoré tak radi kri-
tizujeme u druhých. Za rozkrádanie považujem aj flákanie sa
v práci, ničenie materiálu a strojov, výrobu nepodarkov ale-
bo neplnenie dohodnutých úloh. Manažéri a vlastníci týchto
firiem chodia často viac na spoločenské akcie, ako na odborné
školenia, neštudujú, pretože si myslia, že už všetko vedia. Keď
problémy začnú prerastať cez hlavu, objednajú nový infor-
mačný systém alebo vyhlásia akciu – Treba šetriť, nech to sto-
jí, čo to stojí! A všetci sa tvária, že to ide, aj keď to nejde. Čo
vám budem hovoriť. Socík...
Otázky na zamyslenie
Ruku na srdce – koľko z opisovaných situácií sa
vyskytuje vo vašej firme? Koľko času venujete
odstraňovaniu následkov a koľko hľadaniu
skutočných príčin? Koľko času venujete
prítomnosti a koľko budúcnosti? Nie je socík
výsledkom vašej lenivosti? Alebo vychádzate
z toho, že socík je od slova sociálny? Naozaj si
myslíte, že tolerancia neporiadku vo firme je
sociálny postoj? Prebuďte sa!
138