Page 136 - Uvahy o podnikani
P. 136

Keď to treba splniť, tak máme problém a obchodníci ho musia
            hasiť (to je tá druhá flexibilita). Toto všetko je operatíva, ktorá
            ľudí obyčajne pohltí tak, že na strategické projekty a inovácie
            nezostáva čas. Funguje to často tak, že „vývoj niečo vymyslí“
            a potom nadáva obchodníkom, že to nevedia predať. Mohol
            by som pokračovať spormi medzi rôznymi oddeleniami (slo-
            veso oddeľovať je príznačné) a rozkrádaním, ktoré tak radi kri-
            tizujeme u druhých. Za rozkrádanie považujem aj flákanie sa
            v práci, ničenie materiálu a strojov, výrobu nepodarkov ale-
            bo neplnenie dohodnutých úloh. Manažéri a vlastníci týchto
            firiem chodia často viac na spoločenské akcie, ako na odborné
            školenia, neštudujú, pretože si myslia, že už všetko vedia. Keď
            problémy začnú prerastať cez hlavu, objednajú nový infor-
            mačný systém alebo vyhlásia akciu – Treba šetriť, nech to sto-
            jí, čo to stojí! A všetci sa tvária, že to ide, aj keď to nejde. Čo
            vám budem hovoriť. Socík...


            Otázky na zamyslenie
            Ruku na srdce – koľko z opisovaných situácií sa
            vyskytuje vo vašej firme? Koľko času venujete
            odstraňovaniu následkov a koľko hľadaniu
            skutočných príčin? Koľko času venujete
            prítomnosti a koľko budúcnosti? Nie je socík
            výsledkom vašej lenivosti? Alebo vychádzate
            z toho, že socík je od slova sociálny? Naozaj si
            myslíte, že tolerancia neporiadku vo firme je
            sociálny postoj? Prebuďte sa!










                                      138
   131   132   133   134   135   136   137   138   139   140   141