Page 67 - Uvahy o podnikani
P. 67

19| Menej je viac



             Poznám firmy, ktoré hovoria, že sa orientujú na svojich
          zákazníkov a  ich obchodní manažéri mávajú nad hlavou
          hrubými katalógmi. Čím hrubší katalóg, tým menej pozná-
          te zákazníka, dráždim niekedy ľudí z obchodu a marketin-
          gu. Choďte do špičkovej reštaurácie a spočítajte počet jedál
          v dennom menu – nájdete iba niekoľko, ale výnimočných
          jedál. Choďte do podpriemernej reštaurácie a nedopočítate
          sa. Na gurmánsky zážitok však zabudnite. Poznám ľudí, ktorí
          rozprávajú a nič nepovedia, plánujú a nič neurobia. Menej
          býva niekedy viac.
             Zoberte si prémiových výrobcov automobilov alebo
          počítačov. Tí kvalitní ponúkajú perfektné riešenia, tí menej
          kvalitní veľký výber. Ako zákazník nepotrebujem rozprá-
          vať BMW, ako má vyzerať perfektné auto, firme Apple, aký
          má byť dizajn počítača, alebo firme Atrea, ako sa projektuje
          a stavia pasívny dom. Oni to vedia veľmi presne. Pozrite sa
          na krásny dizajn – je tam iba to, čo tam má byť. Vychutnajte
          si výborné jedlo, je v ňom presne to, čo treba – nič viac a nič
          menej. Prečítajte si Rúfusovu báseň a nenájdete v nej žiadne
          slová navyše.
             Načo mi je remeselník, ktorý ma bude ohurovať svojimi
          schopnosťami a pýtať sa ma na rôzne detaily technického
          riešenia? Dobrý je taký, ktorý rýchlo pochopí moje predstavy
          a vyrieši to za mňa. Odmietam konzultanta alebo lekára, kto-
          rí používajú metódu „pokus – omyl“ a neustále sa ma pýtajú,
         či sa trafili a som spokojný. Nepotrebujem sériu experimen-
          tov a databázu liekov, ale presne to, čo zaberie. Načo mi je
          predajca informačného systému, ktorý mi chce predať rôzne



                                   69
   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72