Page 15 - Uvahy o podnikani
P. 15

sa okoloidúceho robotníka, čo urobí, keď nenájde v sklade
          potrebnú vec. „To sa nikdy nestane, lebo ten, kto zoberie
          poslednú vec zo škatuľky, ide do hlavného skladu a prinesie
          novú škatuľku,“ hovorí robotník. „A čo sa stane, ak škatuľka
          chýba v centrálnom sklade?“ pýta sa návštevník. „To je jed-
          noduché,“ vysvetľuje robotník, „kto zistí, že berie zo skladu
          poslednú škatuľku, dá vedieť ľuďom v nákupe, a tí objednajú
         ďalšiu.“ „A čo ak to neurobí?“ nevzdáva sa návštevník. Robot-
          ník sa odmlčí a povie: „To je otázka slušného správania, pane.“
          Nie smernice, ale slušnosť vedú k výkonnej firme, spokojným
          zamestnancom a zákazníkom.

         Otázky na zamyslenie

         Máte radi svojich zákazníkov? Správate sa
          k nim slušne? Správate sa slušne k svojim
         zamestnancom? Musíte vo vašej firme vytvárať
         „štandardy slušného správania“, alebo je
          slušné správanie pre vašich spolupracovníkov
          prirodzené? Rozmýšľali ste nad tým, aká je
          návratnosť slušného správania? Pracujete
          v slobodnej firme? Kto vám naposledy zobral
          motiváciu? A komu ste ju odobrali vy?



















                                    17
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20