Page 121 - Po,aly ďalej zájdeš
P. 121

Zmeny treba brať ako realitu, nemá zmysel strácať čas nadávaním
                  a energiu strachom. Zmeny treba využiť.
                  2. Dôležité je byť citlivý na zmeny, sledovať a pochopiť, čo sa deje vo
                  svete okolo nás a proaktívne konať – učiť sa nové veci, opúšťať staré
                  a nefunkčné postupy, technológie, hľadať nové riešenia, ktoré ešte
                  nie sú opísané v knihách.
                  3.   Všetko meníme od seba a musíme to najskôr zvládnuť sami. Ne-
                  spolieham sa na stimuly a pomoc zvonka, musím pracovať na sebe,
                  učiť sa potrebné veci a zbavovať sa zlozvykov. To však neznamená
                  ignorovať pohľady a znalosti druhých ľudí. Informácie a skúsenosti
                  z celého sveta nám neboli nikdy dostupnejšie ako dnes, v ére interne-
                  tu a digitalizácie. Mnohí investori sa ma pýtajú, do čoho je dobré in-
                  vestovať, a majú na mysli rôzne odvetvia alebo technológie. Myslím
                  si, že najlepšia investícia je do seba samého a svojich ľudí, do rozvoja
                  znalostí a schopnosti spolupráce – všetko ostatné je k dispozícii, oso-
                  bitne v období osvojovania vecí.
                  4.   Rýchlosť je v podnikaní kľúčová – je dôležitejšie prísť s nedoko-
                  nalým riešením v správnom čase, ako mať perfektný produkt nesko-             Neraz nás na vysokohorskej turistike zastihne hmla. Blúdenie hustými závojmi hmly
                  ro. Musíme rozvinúť nové spôsoby inovovania a uvádzania inovácií             alebo zdolávanie neprehľadných situácií v našom každodennom živote nás zoceľuje
                  na trh. Keď defi nuje zákazník, čo chce, tak nás predbehol – boli sme         a, paradoxne, posúva dopredu, katapultuje aj na vyššiu hladinu trajektórie nášho po-
                  pomalší, lebo sme neprišli na to, čo by zákazníka nadchlo alebo prí-         zemského života...
                  jemne prekvapilo.
                  5. Rýchlosť však neznamená rýchlo bežať, ale skôr pokojne sedieť,
                  premýšľať, diskutovať, vyhodnocovať, oddeľovať dôležité veci od ve-
                  cí naliehavých. Nenechať sa strhnúť prúdom vonkajších podnetov
                  a požiadaviek, nezostať na povrchu, ísť do podstaty a doťahovať veci         ko percent našej práce zaberá skutočná práca smerujúca k výsledku
             13 • Korene  6.   Veci, ktoré sa nemenia, sú ešte dôležitejšie ako tie, ktoré priná-  malo byť“. Radšej si napíšem svoje ciele a plán rukou do zápisníka,
                  do konca – aj najmenšie detaily.
                                                                                               a koľko času venujeme rozprávaniu a opisovaniu toho, „ako by to
                                                                                               ako strácať hodiny prípravou excelu, powerpointu a ich prezentova-
                  ša turbulentný vývoj okolo nás. Sú to princípy, o ktoré sa môžeme
                  oprieť, ako zlaté pravidlo (ako chcete, aby ľudia zaobchádzali s vami,
                                                                                               ním na poradách.
                  tak zaobchádzajte aj vy s nimi) alebo gravitačný zákon.
                                                                                               9.   Hľadajme zmysel toho, čo robíme. Podnikateľ by mal zarábať pe-
                  7.   Podstatné je pracovať so spätnými väzbami a signálmi, ktoré do-
                  stávame. Dôležitejšie ako úspech a uznanie sú skôr pády, neúspe-
                                                                                               málo. Stále viac sa zaoberám tým, čo môže priniesť podnikanie spo-

                                                                                               lupracovníkom vo firme a svetu okolo nás. Inovácia nie je iba nástroj,
                  chy a negatívne skúsenosti. Často chceme na ne čím skôr zabudnúť             niaze a vytvárať zisk, ale ako hlavný zmysel jeho úsilia mi to pripadá
                  namiesto toho, aby sme ich vyhodnotili, hľadali skutočnú príčinu             ako mať viac zákazníkov a vyššie marže, mala by obohacovať tento
                  a poučili sa.                                                                svet a prinášať to, čo sme mu v posledných desaťročiach zobrali –
                  8.  Reči, plány, tabuľky, štandardy, audity a prezentácie nepridávajú        dôveru, slušnosť, dobré vzťahy, čistú prírodu, zdravie, bezpečnosť,
         120      žiadnu hodnotu – dôležitá je akcia a jej výsledok. Všímajme si, koľ-         kvalitu výrobkov, služieb aj našich životov.                  121
   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125   126